maandag 11 februari 2013

Verrassende veggie laksa

Ik had dit recept al een paar keer zien passeren op Pinterest en ik dacht, waarom niet? Weinig ingrediënten, snel klaar en supereenvoudig. Meer moet dat hier niet zijn. Maar ik merkte wel al op de oorspronkelijke foto dat ze toch wel een beetje 'getricheerd' heeft met haar recept. Het recept kwam uit een reeksje met maximaal 5 ingrediënten, en gemakkelijkheidshalve heeft ze er een paar, volgens mij toch essentiële ingrediënten weggelaten. Bon, genoeg gezaagd, ik heb het rechtgetrokken en fwala, een nieuw recept op je virtueel bord. Kom, we beginnen eraan!


veggie laksa


Wat heb je nodig?

2 el arachide-olie
1 grote el rode currypasta
50 g eiernoedels
400 ml kokosmelk
1/2 - 0,75 liter groentenbouillon
1 limoen (sap)
1 zakje wokgroenten (of gewoon zoals ik: fijngesneden wortelen, rode paprika, eventueel ook sluimerwtjes)
verse munt, basilicum, koriander


Bereid de noedels volgens de instructies op de verpakking.

Doe de olijfolie in een kookpot en zet op het vuur. Bak er gedurende 30 seconden al roerend de currypasta in. Het gaat direct ongelooflijk lekker beginnen ruiken, door het bakken komen alle smaken vrij en het is dus echt een vereiste dat je dit doet.

Blus met de kokosmelk en hete bouillon. Doe er de groentjes bij en laat 3 minuutjes doorkoken.

Giet er het limoensap bij, roer en haal van het vuur.

Doe in een bord of kommetje wat van de noedels, overgiet met de soep en werk af met enkele blaadjes van de verse kruiden.


Smakelijk!


Ann


2 opmerkingen:

  1. Mmmm, weer eentje om eens uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heeft wel een speciale naam. Vanwaar komt die?
    Ziet er wel heeeeeeeeeeeeeeel lekker uit!
    Dit probeer ik zeker eens!

    BeantwoordenVerwijderen