dinsdag 11 december 2012

Feestmaand: Marsalasaus

Het moet niet altijd moeilijk zijn om lekker te zijn. De truc hebben jullie hier al geleerd: niet veel moeite doen én toch scoren. Daar draait het om. Want ja, we zijn niet allemaal keukenprinsessen (of prinsen), maar we willen toch eer halen van ons werk. Dat gaat perfect met deze heel lekkere saus bijvoorbeeld. Ik heb ze ontdekt tijdens mijn shoot voor VTM Koken en ik vond ze echt de moeite waard om ze hier te posten. Kom we gaan eraan beginnen!



meat sauce with marsala


Wat heb je nodig?

Boter
4 steaks
1 glas marsala
1 dl rundsbouillon
1 glas water
1 dl room
peper en zout

Verwarm de oven voor op 130°.

Smelt de boter in een braadpan (geen anti-kleefpan). Kruid de steaks met peper en zout en bak ze aan beide kanten bruin (2 min. aan elke zijde). Leg ze in een vuurvaste schotel en zet ze 8 minuutjes in de oven (doe dit alleen bij dikke steaks). Haal ze erna uit de oven en wikkel ze in alufolie om ze warm te houden. Bij dunne steaks (1-1,5 cm) sla je de oven over.

Blus de ban met de marsala en roer het aanbaksel los met een klopper. Laat de marsala voor de helft inkoken. Doe er de rundsbouillon bij en het water en laat opnieuw voor de helft inkoken. Het ruikt nu al heerlijk. Doe er de room bij en laat nog 1 à 2 minuutjes rustig (laag vuur) meekoken. Roer niet teveel want dan schift de room. Kruid met peper en zout.

Serveer met de steaks.

Very yum!


Ann


1 opmerking:

  1. wat een inspirerend blog, Yummie denk ik telkens! Helaas ga ik voorlopig niet koken met één hand in het gips maar zie lekkere dingen voor de feestdagen die mijn man vast wil maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen