zaterdag 13 oktober 2012

Twee heel gelukkige mensen!

Dat zijn Anaïs V en Rapgy want zij hebben elk een exemplaar van het boek Goed Eten van Dorien Knockaert gewonnen!


goed eten


Dit is de motivatie van Dorien:

Eerst en vooral: ik ben zeer blij met al die reacties, ze zijn stuk voor stuk inspirerend, bemoedigend en hartverwarmend. (En ik zou dat niet zeggen als ik het niet meende) Heel moeilijk om er twee uit te kiezen dus, want goed eten is geen wedstrijdje. Maar goed, het moet.

Ik ga voor Anaïs V en Rapgy. Niet omdat zij beter hun best zouden doen dan de anderen - iedereen doet het op zijn tempo en manier. Wel omdat ik daar termen tegenkom waarvan ik denk dat we er met z'n allen iets aan hebben, en die ik graag in het zonnetje zet. 'Zondag vleesdag' en 'kliekjesdag' oftewel restjesdag, zoals wij dat hier zeggen.
'Zondag vleesdag' is voor vegetariërs natuurlijk niet interessant en ik denk er zelf ook niet aan om op zondag vlees te eten. Maar voor het brede publiek hoop ik dat het, na donderdag veggiedag, de volgende stap is naar een logischer eetpatroon.
'Kliekjes- of restjesdag' was in mijn kindertijd een zeer ingeburgerd begrip, meen ik mij te herinneren, en dat zou het nu ook weer mogen zijn. Ik heb de indruk dat veel mensen dat vergeten zijn, hoeveel je kunt doen met overschotjes, hoe goed dat kan smaken, hoe creatief je daarmee kunt omspringen. Een wekelijkse restjesdag kan daar herwaardering voor brengen. (En gaandeweg ontdek je dan dat elke dag op een of andere manier een restjesdag wordt, hoe koken het leukst is als je altijd een beetje voortborduurt en improviseert.)


Anaïs en Rapgy, willen jullie mij een mailtje sturen met jullie adresgegevens? Mijn adres staat onder de tab 'contact'. Ik stuur jullie gegevens door aan Dorien en zij regelt alles via haar uitgeverij!


Proficiat!


Morgen maak ik 5 chokopotwinnaars gelukkig! Olé!




Ann

1 opmerking: