vrijdag 21 september 2012

"Het engeltje heeft weer last van zijn blaas"-pasta

Mensenlief wat is deze pasta met citrus en Griekse yoghurt verfrissend lekker. Zo eenvoudig, zo light zelfs, maar dat laatste hoeft zelfs geen argument te zijn. 't Is echt een zonde waard, maar 't is er geen. Nu ja, ik ga vanavond voor 't eerst frietjes eten in lange tijd. Hopelijk smaakt het net zo goed als deze pasta. Want voor minder doe ik het niet.


citrus pasta


Wat heb je nodig voor 2?

200 g pasta
1 potje Griekse yoghurt (150-200g)
2 teentjes look
2 el olijfolie
rasp van 1 limoen
rasp van 1 citroen
sap van 1/2 citroen
2 el bieslook fijngesnipperd
peper en zout

Eventueel parmezaan

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak.

Doe de olijfolie in een steelpannetje. Hak de look fijn en doe bij de olijfolie. Fruit op een rustig vuurtje gedurende 2 minuutjes. Haal van het vuur en laat wat afkoelen.

Roer de Griekse yoghurt onder de lookolie, doe er de 2 soorten zeste bij, het sap, de bieslook en wat peper. Meng.

Giet de pasta af, doe terug in de kookpot en doe er de saus bij. Roer goed en verdeel over de borden.


Smakelijk!



Ann

PS: voor vier personen zou ik de hoeveelheden met 1/3de vermeerderen.

6 opmerkingen:

  1. Oh, wat ziet dat er zalig uit. Zo heerlijk fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat probeer ik zeker in een volkorenversie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoeveel gram/cc zit er in een potje Griekse yoghurt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal 150 g. Maar je hebt ook merken waarbij 1 potje 200 g is.

      Verwijderen
  4. Ik heb eens iets gelijkaardig gemaakt met sojaroom, was ook zeer lekker. Het ziet er in elk geval weer heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer lekker, ik heb er als extraatje in 4 gesneden kerstomaatjes bijgedaan.

    BeantwoordenVerwijderen