woensdag 25 juli 2012

Vandaag geen kokeneten... dus drinken we er ene

... want ik heb nogal veel werk. Maar ik zou zeggen, maak jezelf een lekkere caipirinha of een mojito en geniet.


Mojito night


Hoe maakt ge trouwens een mojito?

10 muntblaadjes
1-2 tl rietsuiker
1/2 limoen in vier partjes gesneden
60 ml witte rum
ijsblokjes
spa bruis

Doe de muntblaadjes en de rietsuiker in een mojito glas en stamp met een stampertje tot de blaadjes lichtjes gekneusd zijn. Doe er de limoen bij en druk ook aan met een stampertje zodat het sap vrijkomt. Giet er de rum bij, doe er wat ijsblokjes bij en vul aan met spa bruis. Santé!

Een caipirinha?

5 cl cachaça
2 cl limoensap
4 partjes limoen
2 tl rietsuiker
geschaafd ijs.

Doe de partjes limoen samen met de suiker in een niet al te hoog, maar breed glas. Stamp aan met een stamper tot het sap uit de limoenen komt. Doe er de cachaça bij en vul aan met geschaafd ijs.


Maar wat ik eigenlijk doe en het allerlekkerste vind?

Vervang in het mojito-recept de rum door de cachaça en de suiker door 1 el rietsuikersiroop.


Olé!

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Mojito is mijn favoriete cocktail. Hoewel ik het er om half negen in de ochtend toch nog een beetje te vroeg voor vind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vervang de spa bruis door cava... Nog lekkerder!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zuipschuit! ;-))) Dat kan inderdaad niet slecht zijn. Maar best maar eentje drinken zeker? :-)

      Verwijderen
  3. Ooh ja, Mojito, mijn wederhelft kan mij daar geen groter plezier mee doen op zo'n zwoele zomeravonden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een heerlijk en eerlijk blog!!!

    Kwam hier bij toeval terecht,wat een geluk zo midden in de nacht,
    heb al even zo links en rechts rond gekeken.....kan er geen genoeg van krijgen, maar ik kijk de laatste tijd ook graag alleen met de oogjes....en dat is met die heerlijke gerechten en haarscherpe foto's beslist geen straf en past beter in mijn veranderde eetpatroon.

    Ga je wel graag volgen en vanaf nu sta je bij mijn favorieten blogs in de sidebar.

    Ga nou maar eens de ogen sluiten voor de nacht,
    en ga morgen verder lezen en kijken.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen