dinsdag 17 januari 2012

Wortelstoemp, maar dan een beetje anders.

Ik vind dat lekker, wortelstoemp... maar dan op mijn manier. Heel simpel hoor, minder werk zelfs dan een klassieke wortelstoemp. Maar frisser van smaak, als je het mij vraagt. Het past wel beter bij vis of kip of iets vegetarisch.



wortelstoemp anders


Wat heb je nodig?

1 kilo aardappelen
500 g wortelen
4 lente uitjes
1 bosje koriander of platte peterselie
2-3 el olijfolie
zout en peper


Schil de aardappelen en snij in gelijke stukken. Schil de wortelen en snij in schijfjes van 1 cm. Was beide en doe samen in een kookpot. Zet onder met water, doe er zout naar smaak bij en kook tot zowel de aardappelen als de wortelen zacht zijn.

Giet af en stamp de aardappelen grof. Hak de ui en de koriander fijn en roer samen met de olijfolie onder de stoemp. Kruid met peper en evt. zout.

That's it!

4 opmerkingen:

  1. Allé, dat zullen we dan eens proberen. Schoon doekske onder uw wortelstoemp trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aha, eens ne gewone wortelstoemp met een vleugke 'photo copy'! maar voor mij dan zonder de verse koriander!
    En ja, inderdaad, dat doekske past perfect bij de oranje wortelkes, haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met platte peterselie gaat het net zo goed hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maakte ooit Putta Nesca,gebruikte per vergissing,koriander in plaats van platte peterselie. Wel dat was nog lekkerder. De wortelpuree ziet er echt lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen