donderdag 12 januari 2012

Popeye zou dol zijn op deze pesto!

Ik ben fan, absoluut. Deze pesto is volgens mij véél smaakvoller dan de gewone. Met deze pesto bedoel ik een mengeling van waterkers, ruccola en spinazie. Een ijzerbommetje dus. En rap klaar, da's ook altijd mooi meegenomen.



bad bad pic


Wat moet erin?

1 volle hand ruccola
1 volle hand spinazie
1 volle hand waterkers
15 cl olijfolie
2 teentjes look
50 g pijnboompitjes
50 g gemalen grana padano (of parmezaan)
peper en fleur de sel zout
kerstomaatjes


Doe de pijnboompitjes in een droge koekenpan en bak ze tot ze goudkleurig zijn. Haal van het vuur. Hak de ruccola, spinazie en waterkers fijn en doe in een keukenrobot. Hak ook de look fijn en doe samen met de pijnboompitjes bij de rest. Giet de olijfolie erbij en mix tot je een mooie pesto hebt. Roer er de gemalen kaas onder en kruid met peper en fleur de sel.

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak, giet af en roer er meteen de pesto onder. Snij de kerstomaatjes in twee en serveer bij de pasta.

Echt de moeite waard!

Edit: is de pesto te scherp of te bitter, voeg er dan wat extra spinazie bij. De ruccola kan soms echt pikant en bitter zijn.

5 opmerkingen:

  1. LOL! Ik ben duidelijk niet de enige die dol is op pesto-variaties. Klinkt errug lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, die wil ik ook wel eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proberen we uit! Ik kan het zelfs in dezelfde Dille & Kamille kommetjes serveren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er erg lekker en gezond uit en bovendien snel klaar! 't proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen