vrijdag 9 december 2011

Meesterlijk Mastercab

Je moet al een redelijk fervent luisteraar zijn van Studio Brussel om de tweekoppige Belgische band Mastercab te kennen. Nochtans mogen ze voor mijn part gerust meer gedraaid worden want hun muziek is echt wel vrij uniek.


review mastercab


Mastercab valt niet zomaar in een hokje te duwen, toch niet qua genre, maar wel eerder qua sfeer. Het voelt een beetje bevreemdend maar toch vertrouwd aan. Het is de ideale muziek wanneer je 's avonds laat, alleen op de autosnelweg zit en naar huis rijdt. Zacht, maar toch doordringend. Ik vind het alvast een fijne plaat. Zo eentje waar je bij elke luisterbeurt weer iets nieuws ontdekt. En dat komt niet zo vaak meer voor. Liedjes als Home, June, Concorde en Harbor, kruipen stiekem onder je huid en ze laten je niet meer los. Fijn zo.





Trouwens, de foto's op de CD zelf zijn gemaakt door de hier eerder besproken Veronika Pot. En het mag worden gezegd, de foto's passen perfect bij de opzet van de plaat.

Echt de moeite waard om te ontdekken dus. Je kan de cd trouwens beluisteren via spotify.

6 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor het plaatsen. Als hollander had ik deze band nog niet gehoord, maar ben onder de indruk. België gaat goed zeg met de muziek :]]

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat laatste met een trouw in het districtshuis van Borgerhout nog wel. Waar Van Besien allemaal al geen tijd voor heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke keer dat ik je blog lees wordt mijn verlanglijstje langer en langer...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doet mij verschrikkelijk hard aan The Go Find denken. Ook een Belgische band.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu lees ik toch al heel de tijd MastercRab. Dat komt door al die recepten hè.

    BeantwoordenVerwijderen