vrijdag 28 oktober 2011

De niets is wat het lijkt pasta.

Tsssssssssssss........ Het ging niet goed gisteren, ik had nogal veel werk, een strakke deadline en goesting in pasta met de rest van mijne roquefort. Maar 't was niet echt mijn smaak. Dus heb ik hem opnieuw gemaakt, met een absoluut heerlijk resultaat... maar daar heb ik dan weer geen foto van. Je gaat het dus met deze moeten stellen om dat hongergevoel op te wekken.


blue cheese pasta bis

Wat heb je nodig?

1 kleine ui of 1 grote sjalot, fijngehakt
2 teentjes look, fijngehakt
1 klontje boter
4 el witte wijn (optioneel)
1/2 bakje kastanjechampignons (in plakjes gesneden)
2 el mascarpone
50 g blauwe kaas (in blokjes)
3 handjes jonge spinazie of ruccola
3 el gehakte walnoten (optioneel)
peper, zout en muskaatnoot
pasta


Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak.

Laat het klontje boter in een pannetje smelten op middelhoog vuur. Doe er de ui/sjalot en look bij en laat heel traagjes sudderen. Nu mogen er de champignons bij en bak tot ze bijna gaar zijn. Giet er de witte wijn bij en roer er de mascarpone en de roquefort onder. Kruid met peper, zout en muskaatnoot. Doe net voor het afgieten van de pasta 3 à 4 el kookvocht van de pasta bij de saus.

Giet de pasta af en doe terug in de kookpan. Roer er de saus en de spinazie of ruccola onder.


Smakelijk!

Voor de mensen die het zou interesseren. De eerste poging was zonder de mascarpone en champignons en het miste toch iets. Het was iets te scherp naar mijn goesting.

4 opmerkingen:

  1. Kombinatie is doch goed gelukt en lekker;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt hier zeker uitgeprobeerd ! Klinkt heerlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. al goed dat ik koekjes bij me liggen heb want daar hebben we weer die honger die opkomt bij het bekijken van je blog ... heel eigenaardig :o)

    BeantwoordenVerwijderen