woensdag 3 augustus 2011

Over kleine teentjes en tagliatelle...

De eerste zomerse dag sedert lange tijd en ondergetekende had meteen al last van de neveneffecten. Muggen. Of toch één mug. En die had niets beters te toen dan in mijn klein teentje te bijten. Da's durven hé. Ik heb de hele nacht liggen krabben. En geloof me vrij, da's niet zo evident aan uw klein teentje.

Maar dat krabben bracht me wel op een idee. Ik had namelijk nog een blikje krab staan in mijn voorraadkast. En had ik in het tijdschrift "Zomer" geen receptje zien staan voor pasta met krab? Aha!

Dit is het dus: tagliatelle met krab en zonder muggen.


crab and tomato tagliatelle


Wat moest daarin?

400 g kerstomaatjes
2 kl venkelzaadjes (lichtjes gekneusd)
1/2 chilipepertje (fijngehakt)
1/4de bussel (platte) peterselie fijngehakt
100 g krabvlees uit blik
peper en zout
olijfolie

Pasta


Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak.

Was en snij de tomaatjes in twee. Neem een pan met dikke bodem en zet op het vuur. Doe er wat olijfolie in en de tomaatjes, de venkel en de chilipeper. Laat gedurende 3 minuutjes stoven en kruid met peper en zout. Roer er de krab onder en zet op een heel laag vuurtje.

Giet de pasta af en spoel eventjes met water. Roer er de saus onder, bestrooi rijkelijk met peterselie en serveer.


Ik wens je een jeukvrije maaltijd.

4 opmerkingen:

  1. Hoe jeuk door een mug, kan leiden tot een receptje. By the way, jouw receptje voor Limoncello heb ik uitgeprobeerd. Deze staat nu te trekken se... dus binnen 10 dagen kunne we proeven van het gele/groene goud! Bedankt.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een beetje azijn op, niet de tagliatelle, maar op de muggenbeet en weg is jeuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja muggen... vervelende beestjes zijn het!!
    Wel goed dat je aan dit receptje dacht. Wat een mug toch allemaal kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen